Інтегрований урок (англійська мова + зарубіжна література)
Тема. Втілення
в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
Мета
уроку: розглянути сюжет казки, її жанрові особливості,
учити складати характеристику образу, розвивати логічне мислення, виховувати почуття необхідності вивчати
іноземну мову, розвивати творчу уяву, виховувати товариські
риси характеру.
Тип уроку:
інтегрований (зарубіжна
література англійська мова).
Обладнання:
збірка казок «Тисяча і одна ніч», 1
частина тексту «Синдбад» на англійській мові, малюнки учнів до
цих казок, костюми,
кросворд, завдання на встановлення відповідності, арабські мелодії, зображення
Синдбада (підсумкова схема).
Клас:
5
Епіграф до уроку:
«Від того, що судилося, нікуди не
втечеш і ніде не сховаєшся».
«Тисяча і одна ніч»
Хід
уроку
I.
Мотивація навчальної діяльності школярів
1. Мовленнєва розминка.
Warm-up:
A sailor went to sea
to see what he could see.
But all he could see
Was sea, sea, sea.
2. Слово вчителя
англійської мови:
Why do we begin our lesson
with this tongue twister? (because we
read about Sinbad, he is a sailor)
3. Слово вчителя
зарубіжної літератури:
Так, правильно. Тридцять одну ніч
розповідала Шагразада казку про Синдбада-мореплавця. Казка складається із семи
частин, що названі подорожами. Число 7 в арабів-мусульман не в пошані. І це
свідчить про те, що казка виникла десь в інших народів, а опрацьована й
записана арабською мовою.
Розповідає казка про завзятого й
відважного купця, відкривача нових земель, котрий вирушає в дорогу не так
заради зиску, як через свою допитливість.
4. Інсценування.
Учень-Синдбад:
My name is Sinbad,
I live in
Baghdad.
I lost my
father’s money –
Adventures were
so funny.
II. Робота з англійським текстом. 1-ша частина.
1.
Короткий переказ 1-ї частини казки. Summary
«Синдбад»
The title
of the text is…
This fairy tale is about…
At first…
Than…
Finally…
My
favourite moment is when…
I liked
reading this story.
2. Завдання
на встановлення відповідності.
According to the text of the
first part, read and match.
1.Sinbad lives a) with his friends.
2.Sinbad's father was b) in a barrel.
3.Sinbad has dinner c) down into the sea.
4.Sinbad is going to d) a rich man.
5.Sinbad sees e) in Bagdad.
6.The whale moves f) a beautiful island.
7.Sinbad is at sea g) sell his father's carpets.
(key: 1-e, 2-d, 3-a, 4-g, 5-f, 6-c, 7-b)
3. Розгадування
кросворду. Crossword
1)
Where
was Sinbad when the whale swam down? (barrel)
2)
The
main person on the ship. (captain)
3)
When
did Sinbad have dinner and laugh with his friends? (evening)
4)
A
big board. How did Sinbad travel? (ship)
5)
A piece of ground in the sea. (island)
6)
What
did Sinbad decide to sell? (carpet)
7)
Who
was ill in the bed? (dad)
4. Слово
вчителя англійської мови.
What is the next adventure of Sinbad? (діти перевдягненні у костюми)
a)
Sinbad
meet a pretty girl.
b)
Sinbad
meet Santa Clause.
c)
Sinbad
meet a mobster.
The correct answer is c).
III.
Коментар зі стислим переказом подій (робота в групах).
Виразне читання вступу (читають учні).
Давайте
пригадаємо зміст частин.
Перша:
висадження на острові-рибині, життя у царя Аль-Міграджана.
Друга:
сон, що призвів до труднощів; зустріч із птахом ар-руххом.
Третя:
порятунок від нападу мавп; втеча зі сховища велетня-людожера.
Четверта:
зустріч із людожерами; звичай одруження; мореплавець рятує себе сам.
П'ята:
птах ар-рухх руйнує корабель; мавпяче місто; індійські горіхи.
Шоста:
острів коштовностей, подарунок халіфові.
Сьома:
Синдбад стає шейхом над людьми, які літають; човен із сандалового дерева; одруження;
повернення додому.
IV. Робота за змістом третьої
подорожі з використанням складеного вдома плану. Оцінювання учнівських робіт. Евристична
бесіда.
1.
Звідки почалася нова подорож Синдбада?
2.
Із якої причини капітан судна впав у розпач?
3.
До якого острова вони потрапили?
4.
Скільки було мавп на цьому острові?
5.
Знайдіть опис мавп.
6.
Що зробили мавпи з кораблем?
7.
Хто жив у палаці з міцними колонами та високими стінами?
8.
Знайдіть опис господаря палацу.
9.
Що зробив людожер із мандрівниками?
10.
Яке рішення прийняли мандрівники?
11.
Що вчинили вони з людожером?
12.
Чи пощастило мандрівникам врятуватися?
13.
Із ким знову зустрілися мандрівники, що залишилися живими?
14.
У який спосіб врятувався Синдбад?
15.
Що запропонував капітан нового судна?
16.
Чи визнав капітан Синдбада володарем товарів, що містилися в нього на судні?
17.
Що далі вчинив Синдбад із своїми товарами?
У
ході бесіди учні зачитують зразки своїх планів. Підсумовуючи роботу, колективно
визначаються кращі плани.
—
Чи сподобався вам Синдбад-Мореплавець?
—
Назвіть основні риси характеру Синдбада.
(Сміливий,
безстрашний, допитливий, не впадає у відчай, бореться до останнього, мужній,
кмітливий, життєрадісний, оптимістичний, гарний товариш, добрий, чесний.)
—
Які риси його характеру особливо приваблюють вас?
Складання
портрета-характеристики.
Синдбад
–
це відважний купець, котрий переживає пригоду за пригодою. Пригод першої його
подорожі могло б вистачити комусь іншому на все життя. Проте Синдбад знову й
знову вирушає в подорож. Він не зважає на небезпеку, тому що допитливість
переважає страх. Щораз він вирушає до таємничих островів, населених великими
людожерами, величезними птахами, народами з дивовижними звичаями.
Оповідач казок невтомно
розповідає про пригоди купця. Синдбад чи то знаходить казкові багатства,
збуваючи коштовне каміння небаченого розміру, дорогі товари, срібло й золото,
чи то впадає у злидні, але ніколи не впадає у відчай, а бореться до останнього.
Оповідач
казок захоплюється життєвою силою Синдбада.
V. Домашнє завдання:
Висловіть
(письмово) своє ставлення до Синдбада-Мореплавця.
VI. Підбиття підсумків
уроку
Коментарі
Дописати коментар